مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آبان 1398 ساعت 09:302019-11-20سياسي

استقبال از گسترش روابط خراسان رضوی با استان های افغانستان


با توجه به پیشینه تاریخی روابط ایران و افغانستان، از گسترش مناسبات اقتصادی و فرهنگی بین خراسان رضوی و استان های افغانستان استقبال می کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی در دیدار مشاور رییس جمهور افغانستان که در محل دفتر استاندار انجام گرفت، گفت: با توجه به پیشینه تاریخی خوب ایران و افغانستان علاقمندیم ارتباطات استان خراسان رضوی و کشور افغانستان گسترش یابد چون گسترش روابط منافع مشترکی را در پی خواهد داشت.

علیرضا رزم حسینی افزود: همانطور که در دیدارهای قبلی با مقامات افغانستانی گفته شد، برای همکاری در زمینه های پتروشیمی و احداث شهرک صنعتی- تجاری مشترک در مرز دوغارون به صورت عملیاتی آمادگی لازم را داریم.

استاندار خراسان رضوی با ذکر این نکته که در مجموعه مدیریت استان، آمادگی تامین سوخت افغانستان از مسیر لوله وجود دارد، افزود: در صورت تامین شرایط قانونی لازم در افغانستان از طرف ما آمادگی آغاز عملیات اجرایی پروژه وجود دارد.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه در حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی مشهد رتبه اول کشور را در اختیار دارد، گفت: آمادگی داریم در مرز دوغارون یا تایباد زمین در اختیار سرمایه گذار قرار دهیم تا یک بیمارستان مشترک برای استفاده از ظرفیت گردشگری سلامت ساخته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال از گسترش روابط خراسان رضوی با استان های افغانستان

استقبال از گسترش روابط خراسان رضوی با استان های افغانستان