مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آبان 1398 ساعت 07:462019-11-20بين الملل

ضرورت لغو قرارداد خرید تجهیزات مصر از آمریکا


ضروریست مصر با بازگشت به دوران جمال عبدالناصر از آمریکا رویگردان شود و با خرید اسلحه روسی، باج خواهی و رفتار تحقیر آمیز آمریکا را خنثی کند - به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از روزنامه اینترنتی رای الیوم؛ ضروریست مصر با بازگشت به دوران جمال عبدالناصر از آمریکا رویگردان شود و با خرید اسلحه روسی، باج خواهی و رفتار تحقیر آمیز آمریکا را خنثی کند.

عبدالباری عطوان در سرمقاله جدید خود در این روزنامه اینترنتی نوشت: به نظر می رسد بعد از تصمیم مقامات قاهره برای حرکت به سمت امضای قرارداد خرید هواپیما های ”سوخوی 35“ از روسیه به ارزش بیش از دو میلیارد دلار، روابط مصر و آمریکا در آستانه مرحله ای جدید از تنش در ماه های آینده قرار دارد.

آر کلارک کوکر معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی و نظامی هنگام حضور در نمایشگاه صنایع هوایی دبی در دیدار با خبرنگاران تاکید کرد ممکن است کشورش در صورت تصمیم مصر به خرید این هواپیمای روسی، تحریم هایی علیه این کشور (مصر) وضع و آن را از خرید تجهیزات نظامی منع کند و قاهره از این خطر آگاه است.

این تهدید آمریکا باج خواهانه و تحریک آمیز است و واشنگتن با مصر به عنوان کشوری پیشتاز در منطقه طوری رفتار می کند که گویی جمهوری موز (کشور تک محصولی و ضعیف در ادبیات سیاسی) است که البته این ارزیابی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت لغو قرارداد خرید تجهیزات مصر از آمریکا

ضرورت لغو قرارداد خرید تجهیزات مصر از آمریکا