مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آبان 1398 ساعت 06:202019-11-20اقتصادي

توزیع بذر گواهی شده گندم و جو در مازندران


چهار هزار تن بذر گندم و 350 تن بذر جو ، در طبقات مادری و گواهی شده در مازندران توزیع می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به برنامه ریزی توزیع 4 هزار تن بذر گندم و 350 تن بذر جو، در طبقات مادری و گواهی شده برای کشت در سال زراعی جاری به کشاورزان توصیه کرد برای مناطق دشت ارقام گنبد، احسان، تیرگان و معراج را انتخاب کنند.

بهادری با بیان اینکه زمان کشت گندم و جو در مناطق دشت، پایان آذر تعیین شد افزود : ارقام مروارید، کلاته و لاین برای مناطق کوهپایه است و کشاورزان می توانند تا پایان آبان برای کشت اقدام کنند.

وی با بیان اینکه میزان بذر مورد نیاز گندم و جو برای انجام کشت ردیفی به ترتیب 150 و 120 کیلوگرم برای هر هکتار است گفت : برای کشت گندم و جو به روش سانتریفوژ و دستپاش به ترتیب 20 و 40 کیلوگرم در هکتار به میزان بذر مصرفی افزوده می شود.

به گفته بهادری شرکت های اتحادیه تعاونی روستایی و اتحادیه زراعت کاران، تولیدکننده بذر در مازندران هستند که با هماهنگی تولیدات گیاهی، تحقیقات و آموزش کشاورزی و پیمانکاران برای تولید انواع بذور اصلاح شده گندم و جو اقدام می کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد : بهره برداران می توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی برا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع بذر گواهی شده گندم و جو در مازندران

توزیع بذر گواهی شده گندم و جو در مازندران