مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آبان 1398 ساعت 03:502019-11-20اقتصادي

فروکش کردن آفت مگس میوه با تغییر شرایط جوی


مدیر حفظ نباتات اداره کل جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه با توجه به اقدامات انجام شده توسط باغداران و همچنین شرایط اقلیمی که رقم خورد بحث آفت مگس مدیترانه فروکش کرده است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان ساری، بحث مگس مدیترانه امسال درحالی مطرح شد که هنوز برداشت میوه از باغ های مازندران آغاز نشده بود و طرح این موضوع موجب شد قبل از اینکه شاهد بروز خسارتی جدی در باغ های مازندران باشیم از این امر جلوگیری شود.

اما موضوع مهم در ارتباط با این آفت بحث سرما و بارندگی است که موجب غیرفعال شدن این آفت می شود ولی نباید باغداران این مهم را فراموش کنند این آفت نیز همانند سایر آفت ها نیاز به مبارزه دارد همانند کرم ساقه خوار برنج در شالیزارها که اکنون شالی کاران می دانند چگونه و در چه زمانی باید بحث اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

موضوع دیگر در ارتباط با این آفت بحث گسترش این آفت بر روی درختان میوه از جمله سیب، خرمالو و سایر است که حتی افرادی که در منازل خود یک درخت نیز دارند باید بحث اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار داشته باشند تا برای همیشه به این آفت پایان دهیم.

مدیر حفظ نباتات اداره کل جهاد کشاورزی مازندران در این باره در گفت وگو با فارس، اظهار کرد: با توجه به اقدامات انجام شده توسط باغداران و همچنین شرایط اقلیمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فروکش کردن آفت مگس میوه با تغییر شرایط جوی

فروکش کردن آفت مگس میوه با تغییر شرایط جوی