مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آبان 1398 ساعت 17:252019-11-19بين الملل

فرانسه به افزایش ذخایر آب سنگین ایران واکنش نشان داد


وزارت خارجه فرانسه روز سه شنبه در واکنش به افزایش ذخایر آب سنگین ایران، تهران را به عدم پایبندی به تعهدات برجامی اش متهم و از این بابت ابراز نگرانی کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه فرانسه روز سه شنبه نگرانی شدید خود را از آنچه عدم پایبندی ایران به تعهدات خود در برجام خوانده، ابراز کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، وزارت خارجه فرانسه در بیانیه خود تأکید کرد که عدم پایبندی ایران به برجام پیامدهای خطرناکی درباره عدم اشاعه هسته ای به همراه خواهد داشت.

روز گذشته در گزارشی که آژانس بین المللی انرژی اتمی به کشورهای عضو ارسال کرده، آمده است: 16 نوامبر 2019 (25 آبان) ایران به آژانس اطلاع داده است که ذخایر آب سنگین از 130 تن فراتر رفته است.

(جزییات بیشتر ) در ادامه این گزارش آمده است: در 17 نوامبر 2019 (26 آبان) آژانس به راستی آزمایی از سایت تولید آب سنگین ایران پرداخته و ذخایر آب سنگین ایران به 131.

5 تن رسیده است.

جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اقدام یکجانبه آمریکا در خروج از برجام، از 18 اردیبهشت سال جاری هر 60 روز یکبار گام هایی را در جهت کاستن از تعهدات خود ذیل برجام برداشته است.

تهران، چهارمین گام را از چند روز پیش برداشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرانسه به افزایش ذخایر آب سنگین ایران واکنش نشان داد

فرانسه به افزایش ذخایر آب سنگین ایران واکنش نشان داد