مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آبان 1398 ساعت 12:202019-11-19پزشكي

آبگوشت ها و سوپ های سنتی، درمانی موثر برای مالاریا


مطالعات نشان می دهد برخی از سوپ های سنتی ممکن است به اندازه داروهای برجسته ضد مالاریا در مبارزه با این بیماری موثر باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هر ساله حدود 500 هزار نفر در سراسر جهان در اثر مالاریا جان خود را از دست می دهند که بسیاری از آن ها کودکان هستند.

هم چنین صدها هزار نفر نیز به طور جدی توسط این انگل که از طریق نیش پشه های آلوده به انسان منتقل می شود، بیمار می شوند.

نیمی از جمعیت جهان در برابر این عفونت آسیب پذیر هستند و به نظر می رسد مقاومت در برابر داروهای معمول مالاریا در حال افزایش است.

محققان کالج امپریال لندن و بیمارستان گریت اورموند استریت پس از کشف داروی ضد مالاریای آرتمیسین در گَندِواش ، گیاهی که در داروهای چینی باستان از آن برای مقابله با تب استفاده می شد، تحقیقات مربوط به تاثیر احتمالی درمان های سنتی را آغاز کردند.

دانشمندان دریافتند که برخی از آبگوشت های سنتی سبزیجات و گوشت چرخه زندگی پلاسمودیوم فالسیپاروم ، تک سلولی که باعث 99 درصد از مرگ و میرهای ناشی از مالاریا می شود را مختل می کند.

در این تحقیق از دانش آموزان مقطع ابتدایی مدرسه ای در لندن خواسته شد تا نمونه سوپ ها و آبگوشت های خانگی با استفاده از دستورالعمل های خانوادگی خود که نسل به نسل منتقل شده را برای محققان بیاورند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبگوشت ها و سوپ های سنتی، درمانی موثر برای مالاریا

آبگوشت ها و سوپ های سنتی، درمانی موثر برای مالاریا