مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آبان 1398 ساعت 11:302019-11-19اقتصادي

اما و اگرهای افزایش قیمت بنزین


اگر چه دولت طی شش سال گذشته مرتکب اشتباهات بزرگی شده اما چنانچه در مورد افزایش قیمت بنزین قبلاً برای تأمین پیش نیازها چاره اندیشی می کرد، این اقدام قابل ملامت نبود.

- گروه سیاسی خبرگزاری فارس؛ یادداشت میهمان ـ احمدرضا هدایتی: قیمت تمام شده هر لیتر بنزین در ایران بیش از 5 هزار تومان است، یعنی دولت تا قبل از اقدام اخیرش که قیمت هر لیتر بنزین سهمیه را 1500 و قیمت آزاد آن را 3000 تومان اعلام نمود، بیش از 4 هزارتومان سوبسید بابت هر لیتر بنزین پرداخت می کرد.

یعنی تا قبل ازاین 15 درصد از مجموع یارانه ای که در دنیا و در حوزه انرژی پرداخت می شود، متعلق به ایران بود.

یعنی 10 درصد درآمد ناخالص داخلی را به یارانه اختصاص می دادیم و از این مقدار با قیمت قبلی 50 درصد یارانه انرژی به سه دهک ثروتمند جامعه اختصاص می یافت، که با فزایش قیمت جدید، مقدار کمی از آن (یارانه پرداختی به ثروتمندان) کاهش یافت.

طبق قانون هدفمندی یارانه ها مصوب سال 1389 باید قیمت فروش داخلی بنزین، نفت گاز، نفت کوره، نفت سفید و گاز مایع و سایر مشتقات نفت، با لحاظ کیفیت حامل ها و با احتساب هزینه های جانبی به تدریج تا پایان برنامه پنج ساله پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران کمتر از 90 درصد قیمت تحویل روی کشتی (فوب) درخلیج فارس نباشد که این برنامه نیز با قیمت هزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اما و اگرهای افزایش قیمت بنزین

اما و اگرهای افزایش قیمت بنزین