مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آبان 1398 ساعت 09:502019-11-19بين الملل

بدبینی ژاپنی ها به توافق برد-برد با آمریکا


پارلمان ژاپن توافق تجاری محدود با آمریکا را تصویب کرد و به این ترتیب مقدمه حذف تعرفه روی اقلامی شامل کالاهای کشاورزی آمریکایی و ابزار ماشینی ژاپن در سال آینده فراهم شد در حالی که مخالفان دولت چنین توافقی را غیرمنصفانه خوانده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اما ابهاماتی درباره میزان پیشرفتی که ژاپن در مذاکره برای حذف تعرفه های آمریکا روی خودروها و قطعات خودروی ژاپنی می تواند داشته باشد وجود دارد و تردیدهایی را نسبت به اظهارات شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن که توافق امضا شده با دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا یک توافق برد-برد است را برانگیخته است.

ژاپن و آمریکا ماه گذشته توافق تجاری محدودی را برای کاهش تعرفه ها روی کالاهای کشاورزی آمریکایی و ابزار ماشینی ژاپن و کالاهای دیگر رسما امضا کردند و تهدید تعرفه های بالاتر آمریکا روی خودروها برطرف شد.

پیشنهاد دولت ژاپن برای تصویب توافق تجاری باید به تصویب مجلس عالی این کشور برسد اما تصویب آن در پارلمان، احتمال اجرایی شدن توافق در ژانویه را تقویب کرده است.

این توافق به ترامپ اجازه می دهد اعتماد رای دهندگان را جلب کند اما آبه گفته است این توافق برای ژاپن نیز همانند آمریکایی مزایای فراوانی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بدبینی ژاپنی ها به توافق برد-برد با آمریکا

بدبینی ژاپنی ها به توافق برد-برد با آمریکا