مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آبان 1398 ساعت 09:262019-11-19سياسي

تفاوت اعتراض مدنی و اغتشاش


اعتراضات مردم در شهرهای مختلف کشور به تصمیم سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین و شکل رفتارهای اعتراضی بار دیگر این سؤال را مطرح کرده است که در چارچوب نظام سیاسی و حقوقی جمهوری اسلامی ایران، - مردم چگونه می توانند اعتراضات و مطالبات خود را بیان کنند؟ قانون اساسی و قوانین عادی چه ظرفیت هایی را برای بیان اعتراضات پیش بینی کرده اند؟ چگونه می توان برای احقاق حقوق خود بدون اینکه به همسویی با دشمن و ضدانقلاب متهم شد، راهپیمایی اعتراضی برگزار کرد؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، همشهری در ادامه نوشت: برای دریافت پاسخ این سؤال ها به سراغ کامبیز نوروزی رفتیم؛ این حقوقدان شرایط قانونی و عملی برگزاری تجمعات اعتراضی را برای ما تشریح و خط تمایزی را میان اعتراضات مدنی ، آشوب و شورش ترسیم کرد.

نوروزی از کوتاهی حکومت در اجرای اصل 27 قانون اساسی می گوید و تأکید می کند که نباید وجه قدسی برای اعتراضات مردمی قائل شد.

مشروح گفت وگو با کامبیز نوروزی را در ادامه می خوانید.

پیش بینی قانون اساسی برای اعتراضات مدنی مردم چیست؟ چه شرایطی برای برگزاری راهپیمایی های اعتراضی در قوانین جمهوری اسلامی ایران مطرح است؟ به لحاظ عملی قوانین موجود چه ظرفیتی برای برگزاری تجمعات اعتراضی دارند؟ آیا مردم در عمل می توانند از ظرفیت های قانونی برای طرح مطالبات خود بهره مند شوند؟ و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاوت اعتراض مدنی و اغتشاش

تفاوت اعتراض مدنی و اغتشاش