مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آبان 1398 ساعت 08:162019-11-19سياسي

نیازمند آموزش حق مدنی اعتراض هستیم


حق اعتراض با آموزش و ایجاد مکان امن تأمین می شود و به این طریق نیروی انتظامی می تواند امنیت را تامین کند تا شاهد آسیب هایی همچون آسیب های روزهای گذشته نباشیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس جمهور در مراسم تجلیل از بانوان خیر مدرسه ساز گفت: بستر آموزشی مدارس راهی برای آموزش صحیح اعتراضات مدنی است.

وی افزود: از این طریق می توان به تعامل مناسب میان دولت و ملت دست یافت.

جنیدی با اشاره به اینکه آموزش برای اعتراض مدنی تا به حال وجود نداشته است وبه همین دلیل حق اعتراض به شکل دیگری بروز پیدا کرده است، اظهار داشت: بنابراین آموزش تنها در توانمندی فکری و مالی بلکه در اعمال حقوق مدنی اجتماعی و سیاسی مثل حق بر اعتراض لازم است.

جنیدی با اشاره به اینکه دولت از دیوان عدالت خواسته بود که محل هایی را برای اعتراض در نظر بگیرد گفت: هیئت عمومی دیوان عدالت این درخواست را رد کرد در حالی که بر اساس اصل 27 قانون اساسی می توانستیم به آن بپردازیم.

معاون حقوقی رییس جمهور تاکید کرد: حق اعتراض با ایجاد مکان امن تامین می شود ، و به این طریق نیروی انتظامی می تواند امنیت را تامین کند تا شاهد آسیب هایی همچون آسیب های روزهای گذشته نباشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیازمند آموزش حق مدنی اعتراض هستیم

نیازمند آموزش حق مدنی اعتراض هستیم