مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آبان 1398 ساعت 07:352019-11-19بين الملل

دستور بازداشت 133 پرسنل نظامی ترکیه به ظن ارتباط با گولن


یکی از خبرگزاری های دولتی ترکیه امروز (سه شنبه) گزارش داد، دولت آنکارا دستور به بازداشت 133 پرسنل نظامی به ظن ارتباط با شبکه گولن را صادر کرده است.

- یکی از خبرگزاری های دولتی ترکیه امروز (سه شنبه) گزارش داد، دولت آنکارا دستور به بازداشت 133 پرسنل نظامی به ظن ارتباط با شبکه گولن را صادر کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این مظنونان در جریان عملیاتی در ازمیر، واقع در غرب ترکیه دستگیر شده اند و 82 تن از آنها از اعضای در خدمت ارتش این کشور هستند.

آنکارا، فتح الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه مستقر در آمریکا را مقصر کودتای ناکام 15 ژوییه 2016 می داند اما گولن دخالت در این کودتا را رد می کند.

در طول سه سال از سرکوب پس از کودتا، بیش از 77 هزار تن در انتظار دادگاهی در بازداشت هستند و حدود 150 هزار تن دیگر از نیروهای کارمند، پرسنل نظامی و سایر مقام های دولتی ترکیه از کار اخراج شده یا تعلیق شده اند.

هنوز هم دستگیری ها در سراسر ترکیه ادامه دارند.

متحدان غربی ترکیه و گروه های حقوق بشری این سرکوب گسترده را مورد انتقاد قرار داده و می گویند، رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه از کودتای ناکام به عنوان توجیهی برای سرکوب مخالفانش استفاده کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستور بازداشت 133 پرسنل نظامی ترکیه به ظن ارتباط با گولن

دستور بازداشت 133 پرسنل نظامی ترکیه به ظن ارتباط با گولن