مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آبان 1398 ساعت 07:162019-11-19سياسي

گشتم نبود، نگرد نیست!


اشتباهات و خطاهای رایج در فضای مجازی که مدام هم دست به دست می شود، تا جایی نفوذ کرده که گاه از سوی متخصصان و حتی رسانه های رسمی هم ناآگاهانه تکرار می شود.

- و البته مرز میان این اشتباهات و مطالب درست در شرایطی که کپی پست جایگزین بهتر و راحت تری نسبت به تولید اندیشه تلقی می شود، به سختی قابل تشخیص است.

نمونه ی اخیر از این اشتباهات رایج، مربوط به آلبوم مشترک علیرضا قربانی و همایون شجریان است که به اشتباه نام هوشنگ ابتهاج به عنوان شاعر یکی از قطعات این آلبوم درج شده بود.

اما نکته اینجاست که آهنگساز این آلبوم پس از عذرخواهی از ابتهاج، این مساله را مطرح کرده بود که این قطعه در اینترنت سال ها است که به اسم استاد ابتهاج ثبت شده و من هم بدون کوچک ترین شک و شبهه ای فکر می کردم که این شعر، سروده ایشان است.

! و معلوم نیست اگر خوشبختانه خود هوشنگ ابتهاج در قید حیات نبود و متذکر نمی شد که این شعر به غلط به او نسبت داده شده است، اصلا این اشتباه روزی اصلاح می شد یا خیر.

همان طور که به کررات اشعار یا جملاتی را به اشتباه به شاعر یا متفکری ایرانی یا خارجی در فضای مجازی نسبت می دهند و کسی هم نیست که دادی بستاند.

اما مواجه شدن با اشتباهاتی از این دست، هر بار یک ضرروت را متذکر می شود؛ لزوم بالا بردن سواد رسانه ای جامعه.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گشتم نبود، نگرد نیست!

گشتم نبود، نگرد نیست!