مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آبان 1398 ساعت 07:062019-11-19اقتصادي

ضرورت تقویت دولت در مدیریت قیمت ها/ معیشت کلیدواژه اصلی مردم استان سمنان


این روزها با اصلاح قیمت بنزین مردم استان سمنان نگران بروز برخی گرانی ها ازجمله کرایه حمل نقل و به دنبال آن گرانی سایر اقلام و اجناس به خصوص کالاهای ضروری هستند.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها – محمدحسن مقدم نیا: با افزایش قیمت بنزین توسط دولت، ایران به یکی از 10 کشور گران درزمینهٔ بنزین (به نسبت درآمد مصوب اداره کار) بدل شد؛ این امر اما نگرانی هایی را در بین مردم اقصی نقاط کشور و طبیعتاً استان سمنان به وجود آورده که مبادا این نوسانات بر روی بقیه اقلام مصرفی مردم تأثیر منفی بگذارد.

نظرات متفاوت است برخی معتقد هستند که افزایش قیمت بنزین می تواند ماهانه سه هزار و 200 میلیارد تومان درآمد به داشته های دولت بیفزاید و این درآمد مازاد می تواند صرف پرداخت یارانه به اقشار کم درآمد و همچنین رشد و توسعه اقتصادی کشور شود اما برخی دیگر معتقد هستند که این شرایط در حالی رقم خواهد خورد که دیگر اقلام گران نشوند وگرنه اصطلاحاً اوضاع همان آش و همان کاسه خواهد بود و حتی شاید بدتر.

جیب مردم متر و معیار قضاوت مردم مسائل را نه در سطح ملی و دولتی و اصطلاحاً اقتصاد کلان بلکه نسبت به جیب خود و قدرت خرید خانوارشان می سنجند از مباحث کارشناسی درزمینهٔ اقتصاد که بگذریم مردم عادی در کف جامعه مسائل را نه در سطح ملی و دولتی و اصطلاحاً اقتصاد کلان بلکه نسبت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت تقویت دولت در مدیریت قیمت ها/ معیشت کلیدواژه اصلی مردم استان سمنان

ضرورت تقویت دولت در مدیریت قیمت ها/ معیشت کلیدواژه اصلی مردم استان سمنان