مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آبان 1398 ساعت 05:502019-11-19اقتصادي

وضعیت کارت خوان های ایرانی در استانبول


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، ارائه دستگاه های کارت خوان به مشاغل مختلف در سال های گذشته با رونق بسیاری همراه بود و همین سبب شد هر فرد در فروشگاه خود چندین دستگاه پوز داشته باشد، - در حالی که گفته می شود بخش عمده ای از کارت خوان های ایرانی خارج از کشور مسدود شده و تراکنش ها از این دستگاه ها معدود است، در برخی شهر های خارجی، کارت خوان های ایرانی به وفور یافت شده و فعال است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، ارائه دستگاه های کارت خوان به مشاغل مختلف در سال های گذشته با رونق بسیاری همراه بود و همین سبب شد هر فرد در فروشگاه خود چندین دستگاه پوز داشته باشد، این در حالی است که پس از مدتی این دستگاه ها بعضا به خارج از کشور انتقال یافت و در آن کشور ها نیز مورد استفاده قرار گرفت.

استفاده از کارت خوان های ایرانی خارج از کشور مشکلات زیادی را به ویژه در شرایط حساس ارزی برای نظام مالی و پرداخت کشور ایجاد کرد و در همین راستا بانک مرکزی بر آن شد تا جلوی فعالیت این کارت خوان ها گرفته شود.

این تصمیم بانک مرکزی در راستای محدودسازی فعالیت دلالان بازار ارز بود؛ به گونه ای که این دلالان از هر امکانی برای خرید و فروش ارز بهره بردند و یکی از این ابزار ها که نقل و انتقال پول را برای آن ها ساده می کند، دستگاه های پوز یا کارت خوان است که م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت کارت خوان های ایرانی در استانبول

وضعیت کارت خوان های ایرانی در استانبول