مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آبان 1398 ساعت 05:462019-11-19سياسي

اصلاح طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان


نمایندگان مجلس موادی از طرح یک فوریتی اعاده اموال نامشروع و اجرای اصل 49 قانون اساسی اعاده شده از سوی شورای نگهبان را اصلاح کردند.

- خبر تکمیل می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صداوسیما ؛ براساس ماده (19) الحاقی و تبصره آن، منظور از اموال نامشروع، اموال ناشی از سوءاستفاده از موقوفات، سوءاستفاده از فروش زمین های موات و مباهات اصلی و سوءاستفاده از مقاطعه کاری ها و معاملات دولتی و مانند آن ها و همچنین اموال ناشی از استفاده ناروا و مِن غیر حق از موقعیت شغلی و اموال حاصل از غصب، رشوه، اختلاس و سایر موارد مندرج در اصل 49 قانون اساسی به تشخیص مقام قضایی است.

عواید اموال نامشروع نیز مشمول این ماده است.

براساس تبصره این ماده، مفاد تبصره (1) ماده (2) قانون مبارزه با پولشویی مصوب 2-11-1386 و اصلاحات الحاقات بعدی آن در رسیدگی به پرونده های موضوع این قانون رعایت می شود.

همچنین ماده (23) الحاقی موضوع ماده (8) نیز به این شرح اصلاح شد:ماده 23 - آراء صادره از دادگاه بدوی، ظرف مدت 20 روز از تاریخ ابلاغ، مطابق قانون آیین دادرسی مدنی قابل تجدیدنظر خواهی است.

دادستان نیز راساً یا با تقاضای مراجع موضوع ماده (17) این قانون و به تشخیص خود می تواند از رأی صادر شده تجدیدنظر خواهی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان

اصلاح طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان