مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آبان 1398 ساعت 08:392019-11-18اقتصادي

چند سوال بنزینی از رییس جمهور


اگر یارانه برای تک تک مردم است، چرا بنزین یارانه ای را به خودروها می دهند و سهمی برای هر فرد (هر کد ملی) در کارت سرپرست خانوار منظور نمی کنند؟ - خبرگزاری فارس،گروه دیدگاه؛ مالک شریعتی نیاسر در یادداشتی نوشت:دولت از چندماه قبل با پذیرش دیرهنگام خطای چندساله خود در کنار گذاشتن کارت سوخت، استفاده مجدد از این سیستم هزینه شده و موفق در مدیریت مصرف سوخت را آغاز کرد، اما در تمام مراحل احیای مجدد کارت سوخت با قاطعیت اعلام می کرد که هیچ برنامه ای برای سهمیه بندی، چند نرخی کردن و افزایش قیمت بنزین ندارد.

نخستین اشتباه دولت همین بود: عدم شفافیت و عدم صداقت با مردم؛ مردمی که لااقل 24 میلیون نفر آنها ـ باوجود ناکارآمدی های اقتصادی دور اول خصوصا نقد نشدن چک برجام ـ در سال 96 مجددا به آقای روحانی اعتماد کرده بودند و بقیه نیز پس از انتخابات او را رییس جمهور قانونی کشور می دانند.

دولت می توانست صادقانه به مردم بگوید در این شرایط سخت اقتصادی و زیر فشار دشمنان، برای کنترل قاچاق سوخت، کاهش مصرف بی رویه، جبران برخی هزینه ها و خصوصا کمک به طبقات نیازمند جامعه، به زودی ناچار به این اقدام خواهد بود، اما برای ممانعت از سوءاستفاده فرصت طلبان در دامن زدن به التهاب بیهوده هر روزه در جامعه، زمان گام نهایی را فعلا اعلام نخواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند سوال بنزینی از رییس جمهور

چند سوال بنزینی از رییس جمهور