مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آبان 1398 ساعت 07:302019-11-18پزشكي

زندگی شیرین دیابتی ها با ورزش


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: ورزش زندگی دیابتی ها را شیرین می کند.

- ایسنا/زنجان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: ورزش زندگی دیابتی ها را شیرین می کند.

محمدرضا صایینی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ارتباط مستقیم دیابت و ورزش، اظهار کرد: امروزه بروز دیابت در کشورهای جهان به موازات کاهش میزان فعالیت مردم و افزایش چاقی به طور فزآینده ای افزایش یافته است.

با توجه به نقش ورزش در افزایش سطح فعالیت و کاهش وزن، می توان به اهمیت آن در پیشگیری و درمان دیابت پی برد؛ زیرا اکثر افرادی که توانایی کنترل دیابت خود را دارند، کسانی هستند که به طور منظم ورزش می کنند؛ در واقع ورزش یکی از سه پایه اصلی درمان دیابت را علاوه بر رژیم غذایی و داروها تشکیل می دهد.

وی در رابطه با ورزش و دیابت نوع 2، افزود: ورزش اثرات مثبتی بر روی دیابت نوع 2 می گذارد، همان طوری که تحقیقات جدید نشان می دهد، ورزش منظم در بلندمدت نه تنها باعث بهبود کنترل دیابت نوع 2 خواهد شد، بلکه حتی قادر است تا از بروز آن در افراد در معرض خطر نیز جلوگیری کند.

ورزش در مراحل اولیه دیابت و قبل از اینکه نیاز به دارو در شخص مبتلا بروز یابد، آغاز می شود به طوری که اثرات آن در بهبود کنترل دیابت بیش تر خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زندگی شیرین دیابتی ها با ورزش

زندگی شیرین دیابتی ها با ورزش