مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آبان 1398 ساعت 04:262019-11-18پزشكي

زایمان زودرس علت 60 درصد مرگ و میر نوزادان


یک فوق تخصص نوزادان، با اشاره به عوارض زایمان های زودرس، گفت: میزان خطر مرگ و میر و ناتوانی نوزاد با کاهش سن حاملگی افزایش می یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، بابک تیمورزاده، با عنوان این مطلب که میزان شیوع زایمان زودرس بطور میانگین 10 درصد است، افزود: سالانه حدود 15 میلیون نوزاد نارس در دنیا متولد می شود.

وی ادامه داد: نارسی علت اصلی مرگ و میر و ناتوانی نوزادان در کل دنیا است، به طوری که علت 60 تا 80 درصد مرگ و میر نوزادان بدون آنومالی های مادرزادی را تشکیل می دهد.

تیمورزاده، به دو علت عمده زایمان زودرس اشاره کرد و افزود: زایمان زودرس القا شده که به علت نگرانی از وضعیت سلامت مادر و جنین انجام می شود، مانند پره اکلامپسی، ضربان قلب غیر طبیعی جنین و.

، که علت 25 درصد از موارد زایمان زودرس را تشکیل می دهد.

وی گفت: علت دوم، زایمان زودرس خود به خودی است که 70 درصد موارد را شامل می شود تیمورزاده ادامه داد: میزان خطر مرگ و میر و ناتوانی نوزاد با کاهش سن حاملگی افزایش می یابد، به طوری که نوزاد نارس 23 تا 32 هفته، 2 درصد کل زایمان ها را تشکیل می دهد اما علت 60 درصد مرگ و میر نوزادان و 50 درصد ناتوانی نوزادان است.

وی تاکید کرد: با اینکه سن حاملگی عامل اصلی تعیین کننده میزان مرگ و میر و ناتوانی است، اما سایر عوامل نیز در این مورد تاثیر گذار هستند، مثلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زایمان زودرس علت 60 درصد مرگ و میر نوزادان

زایمان زودرس علت 60 درصد مرگ و میر نوزادان