مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آبان 1398 ساعت 00:052019-11-17پزشكي

شباهت شرایط فضانوردان و بیماران سرطانی!


در مقاله ای که اخیرا منتشر شده پژوهشگران استدلال جدیدی را ارائه داده اند و آن این است که بیماران سرطانی که تحت شیمی درمانی و فضانوردانی که در فضا قرار دارند، - دارای مشکلات مشابهی از جمله تحلیل استخوان و ماهیچه ها هستند و به همین دلیل می توانند برنامه های ورزشی مشابه ای داشته باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گیزمودو، پژوهشگران اخیرا دریافته اند بیماران سرطانی که تحت شیمی درمانی قرار دارند با فضانوردانی که در فضا هستند، به بیماری های یکسانی مبتلا هستند.

جسیکا اسکات (Jessica Scott) دانشمند ارشد مطالعه اخیر از مرکز فضایی جانسون ناسا که در مورد چگونگی تأثیر پرواز در فضا بر روی بدن انسان مطالعه کرده است، گفت: هنگامی که ما در حال بررسی یک مطالعه دیگر بودیم متوجه این موضوع شدیم زیرا یکی دیگر از همکاران من که به مطالعه سرطان پرداخته بود را ملاقات کردم و هنگامی که به گفتگو پرداختیم، دریافتم که مشکلات فضانوردان ناسا در فضا و بیماران سرطانی تحت شیمی درمانی و پرتونگاری بسیار شبیه هم هستند.

به عنوان مثال، فضانوردان چیزی را به نام مه فضایی (space fog) تجربه می کنند که شبیه به آنچه بیماران سرطانی مغز شیمیایی (chemo ain) می نامند است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شباهت شرایط فضانوردان و بیماران سرطانی!

شباهت شرایط فضانوردان و بیماران سرطانی!