مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آبان 1398 ساعت 23:052019-11-17سياسي

دفاتر ترویج علم در دانشگاه ها ایجاد شود/ضرورت پرداخت به ترویج علم در اسناد توسعه


عضو هیئت علمی گروه سیاست علم مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور با تأکید بر آن که اجزای زیست بوم ترویج علم باید در لایه های سیاست گذاری، راهبردی و عملیاتی تعیین شده و ایفای نقش کنند، - گفت: در مرحله اول نیاز به یک مرجع و هسته اصلی است که نگاه فرابخشی دارد و در لایه های عملیاتی هم ایجاد دفاتر ترویج علم در دانشگاه ها می تواند کمک کننده باشد.

سحر کوثری در گفت وگو با ایسنا به مهم ترین چالش های حوزه ترویج علم پرداخت و توضیح داد: بحث ترویج علم چند مشکل عمده دارد و مهم ترین آن ها اینکه زیست بوم ترویج علم هنوز به طور کامل در کشور ما شکل نگرفته است که اگر این زیست بوم را مدنظر قرار دهیم، باید اجزای آن را کنار هم بچینیم.

وی گفت: زمانی که قرار باشد زیست بوم ها شکل بگیرند، پیش از هر چیز نیاز به یک هسته مرکزی دارند و در مرحله بعدی هم به بازیگران و نهادهایی نیاز است که تکمیل کننده فعالیت هسته اصلی باشند.

عضو هیئت علمی گروه سیاست علم مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور افزود: در لایه بعدی نیاز به فعالیت های توانمندساز داریم که معمولاً این نقش را دولت ها از طریق ایجاد زیرساخت ها، هماهنگی ها، قانون گذاری ها و سایر ابزارها ایفا می کنند.

کوثری با اشاره به اینکه در هر سه لایه زیست بوم ترویج علم با چالش روبه رو هستیم، اظهار کرد: هسته مرکزی شکل نگرفته و ما مرجع و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دفاتر ترویج علم در دانشگاه ها ایجاد شود/ضرورت پرداخت به ترویج علم در اسناد توسعه

دفاتر ترویج علم در دانشگاه ها ایجاد شود/ضرورت پرداخت به ترویج علم در اسناد توسعه