مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آبان 1398 ساعت 11:462019-11-17اقتصادي

گام بلند قم برای تبدیل شدن به قطب کشت زعفران


سال آینده حدود 50 هکتار از اراضی کشاورزی قم زیر کشت طلای سرخ می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما مرکز قم، کارشناس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: همزمان با سراسر کشور برداشت زعفران از زمین های کشاورزی نیز آغاز شده و تا نیمه های اذر ماه ادامه دارد.

آقای رزاقی با مناسب دانستن اقلیم قم برای کاشت زعفران تصریح کرد: در حال حاضر حدود 16 هکتار از زمین های کشاورزی قم زیر کشت زعفران است که از این میزان 14 هکتار بارور است.

وی افزود: میانگین عملکرد برداشت زعفران خشک در قم بین 3 تا 4 کیلو در هکتار است.

و با هدف اصلاح الگوی کشت و همچنین به دلیل سود آور بودن این محصول، سازمان جهاد کشاورزی استان تا یک سال آینده حدود 50 هکتار از اراضی کشاورزی را به کاشت زعفران اختصاص خواهد داد.

آقای رزاقی از برنامه ریزی جدید وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر خرید تضمینی زعفران در سال جاری خبر داد و گفت: به ازای هر کیلو زعفران مرغوب نگین دولت 9 ملیون و 500 هزار تومان به کشاورز پرداخت می کند.

وی افزود: نبود صنایع مکمل، خام فروشی و فروش زعفران با قیمت پایین به دلالان از مهمترین مشکلات پیش روی زعفران کاران کشور و استان قم است.

ایران با تولید سالانه 400 تن زعفران 95 درصد زعفران دنیا را تولید می کند که از این میزان 65 تن را خراسان جنوبی به عنوان خاستگاه زعفران ایران تولید می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گام بلند قم برای تبدیل شدن به قطب کشت زعفران

گام بلند قم برای تبدیل شدن به قطب کشت زعفران