مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آبان 1398 ساعت 11:342019-11-17پزشكي

مردم بیماری آنفولانزا را جدی بگیرند


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به به فوت دو نفر ناشی از بیماری های تنفسی در بیمارستان های استان بوشهر گفت: مردم بیماری آنفولانزا را جدی بگیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، عبدالمحمد خواجه ییان بیان کرد: همه ساله با آغاز فصل پاییز بیماری های تنفسی در بین مردم شیوع پیدا می کند و امسال فعالیت ویروس آنفولانزا در کشور ما زودتر شروع شده و به تبع آن پیش بینی می شود که طول مدت شیوع نیز طولانی تر و شدت بیماری زایی ویروس بیشتر از سال های گذشته باشد.

وی افزود: آنفولانزا ویروسی غیرقابل پیش بینی است که بیشتر در فصل سرما رواج می یابد و تشخیص زمان بروز و شدت آن در افراد دشوار است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به برخی از راه های مؤثر در پیشگیری از بروز آنفولانزا، گفت: شستشوی مرتب دست ها مهم ترین راهکار برای پیشگیری از بروز این بیماری است.

همچنین دوری از افراد مبتلا راهکار بعدی است، چون ترشحات دهان و بینی فرد مبتلا، یکی از مهم ترین راه های انتقال این ویروس است.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون 140 بیمار با علائم بیماری های تنفسی مشابه آنفولانزا به بیمارستان های استان بوشهر مراجعه و تحت درمان قرار گرفته اند که در خصوص پنج مورد از بیماران جواب آزمایش های آن ها مثبت گزارش شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم بیماری آنفولانزا را جدی بگیرند

مردم بیماری آنفولانزا را جدی بگیرند