مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آبان 1398 ساعت 08:172019-11-17پزشكي

جایگاه دانشگاه های علوم پزشکی در حوزه پژوهش بررسی شد


وضعیت تحقیقات و فناوری و نقش آن در نظام سلامت، جایگاه دانشگاه های علوم پزشکی در حوزه پژوهش، کمبود بودجه های پژوهشی و برخی از موانع و مشکلات موجود بررسی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت و مدیران حوزه پژوهشی این معاونت در ویدئو کنفرانس به تشریح وضعیت پژوهشی دانشگاه ها و اولویت های پژوهشی کشور پرداختند.

سپس هریک از روسا و معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاه ها به بیان مسائل دانشگاه خود پرداختند و مسئولان پژوهشی وزارت بهداشت به آنان پاسخ دادند.

دکتر محمدعلی صحراییان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره این نشست گفت: در این نشست مسائل مختلفی از جمله گزارشی از وضعیت تحقیقات و فناوری و نقش آن در نظام سلامت، جایگاه دانشگاه ها در حوزه پژوهش، کمبود بودجه های پژوهشی و برخی از موانع و مشکلات موجود مورد بررسی قرار گرفت.

صحراییان رعایت اخلاق در پژوهش و انتشارات علمی را از موضوعات جدی مورد بحث در این ویدئو کنفرانس بیان کرد و گفت: متأسفانه کشور ما با 14 مقاله باز پس گرفته شده (Retract) به ازای هر 10 هزار مقاله در صدر دنیا قرار دارد که مهم ترین دلیل آن نبود نظارت کافی اعضای هیئت علمی در مواردی است که مقاله توسط گروه های دیگر و یا دانشجویان تهیه م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه دانشگاه های علوم پزشکی در حوزه پژوهش بررسی شد

جایگاه دانشگاه های علوم پزشکی در حوزه پژوهش بررسی شد