مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آبان 1398 ساعت 13:212019-11-16بين الملل

پایین ترین سطح روابط بین کره جنوبی و ژاپن


به دنبال جنگ تجاری روابط میان کره جنوبی و ژاپن به پایین ترین سطح خود از سال 1965 تاکنون رسیده است - ، مون جه-این رییس جمهور کره جنوبی روز جمعه (24 آبان) با رد درخواست آمریکا درباره تعامل با ژاپن، گفت: کشورش پس از انقضای توافق نامه امنیت عمومی اطلاعات نظامی مشهور به GSOMIA در ساعت 24:00 روز بیست و چهارم نوامبر، تبادل اطلاعات نظامی با ژاپن را متوقف خواهد کرد.

رییس جمهور کره جنوبی پس از دیدار با مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا گفت، این اقدام پس از آن صورت گرفت که ژاپن به علت اعتماد نداشتن در زمینه مسائل امنیت ملی، صادرات خود به کره جنوبی را محدود کرد.

مقامات ارشد آمریکایی طی روز های اخیر به طور مکرر از کره جنوبی دیدار کرده اند و امیدوار هستند کره جنوبی را تحت فشار قرار دهند تا توافق نامه با ژاپن را ادامه بدهد.

کره جنوبی زمانی اعلام کرده بود اگر ژاپن محدودیت صادرات را لغو کند، این توافق را مجدداً ارزیابی خواهد کرد، اما روابط فعلی دوجانبه بین دو کشور نشان می دهد که احتمال پایان دادن به توافق نامه اشتراک اطلاعات نظامی بسیار زیاد است.

برای کاهش تنش میان کره جنوبی و ژاپن، دو کشور روز جمعه در توکیو پایتخت ژاپن، مذاکراتی در سطوح بالای حکومت را انجام دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایین ترین سطح روابط بین کره جنوبی و ژاپن

پایین ترین سطح روابط بین کره جنوبی و ژاپن