مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آبان 1398 ساعت 09:232019-11-16دانش

تغییر در سیمای استان های معدنی با ساخت پهپادهای ژئوفیزیک هوایی


رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی با بیان اینکه با کشف معادن آهن، مس و طلا در استان قم این استان به استان فلزی تبدیل شد، گفت: برای دستیابی به محدوده های امیدبخش به فناوری های به روز نیاز داریم که در همکاری با دانشگاه شریف درصدد طراحی و ساخت پهپادها .

- رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی با بیان اینکه با کشف معادن آهن، مس و طلا در استان قم این استان به استان فلزی تبدیل شد، گفت: برای دستیابی به محدوده های امیدبخش به فناوری های به روز نیاز داریم که در همکاری با دانشگاه شریف درصدد طراحی و ساخت پهپادها با کاربرد در ژئوفیزیک هوایی هستیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا دکتر علیرضا شهیدی امروز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان زمین شناسی و دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه این سازمان کار ژئوفیزیک هوایی را از سال 1381 با همکاری یکی از شرکت های کانادایی آغاز کرده است، اظهار کرد: این داده برداری هوایی برای مناطق دشتی بوده است، در حالی که کشور علاوه بر مناطق دشتی دارای مناطق کوه و کوهپایه ای است، از این رو از هلی کوپتر نیز در این زمینه بهره بردیم.

وی با تاکید بر اینکه در مطالعات ژئوفیزیک هوایی از سه روش مگنومتر، رادیومتری و الکترومغناطیس استفاده شد، خاطر نشان کرد: با تکامل و پیشرفت دانش، تجهیزات ژئوفیزیک هوایی جدید به سمت کوچ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر در سیمای استان های معدنی با ساخت پهپادهای ژئوفیزیک هوایی

تغییر در سیمای استان های معدنی با ساخت پهپادهای ژئوفیزیک هوایی