مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آبان 1398 ساعت 08:102019-11-16اقتصادي

دلار در بازارهای جهانی عقب نشست


امیدوار ماندن معامله گران به حصول توافق تجاری بین آمریکا و چین باعث کاهش شاخص دلار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از رویترز، در معاملات آخرین روز هفته بازارهای ارز، فضای معاملات بار دیگر کاملا تحت تاثیر اخبار مربوط به جنگ تجاری آمریکا و چین قرار گرفت.

در شرایطی که معامله گران امیدوار به موافقت طرف آمریکایی با درخواست طرف چینی برای برداشته شدن متقابل تعرفه های اضافی بر روی محصولات وارداتی از یکدیگر در فاز نخست توافق تجاری هستند، ویلبر راس - وزیر بازرگانی آمریکا- در اظهاراتی که بار دیگر باعث تقویت خوش بینی ها شد، مدعی شد که چین و آمریکا به حصول توافق اولیه بسیار نزدیک شده اند، هر چند که جزییات زیادی باقی مانده است که طرفین بر سر آن ها با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

کیوسوکه سوزوکی، مدیر ارشد ارزی در بانک سوسیه جنرال گفت: مساله جنگ تجاری آمریکا و چین در صدر توجهات معامله گران قرار دارد و بازار در حال حاضر نسبت به نزدیک تر شدن مواضع طرفین واکنش از خود نشان داده است.

چین و آمریکا درگیر یک جنگ تجاری طولانی مدت بوده اند که اکنون وارد شانزدهمین ماه خود شده است و از آن به عنوان یکی از اصلی ترین دلایل کاهش رشد اقتصادی جهان نام برده می شود تا جایی که بانک جهانی، زیان این جنگ برای اقتصاد جهانی طی دو سال آینده را حدود 700 میلیارد دلار برآورد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلار در بازارهای جهانی عقب نشست

دلار در بازارهای جهانی عقب نشست