مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آبان 1398 ساعت 04:412019-11-16بين الملل

آنچه در عملیات شکست حصر سوسنگرد گذشت


عملیات غرورآفرین آزادسازی سوسنگرد در 26 آبان 1359 علاوه بر ایجاد یک برتری برای جمهوری اسلامی ایران از لحاظ سیاسی و نظامی و خارج شدن اهواز، مرکز خوزستان، - از محور تهدید عراق، باعث ایجاد اعتماد به نفس و امید به پیروزی های بعدی در عملیات های شکست حصرآبادن، فتح­ المبین، طریق ­القدس و بیت ­المقدس شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از بدو حمله عراق به دشت آزادگان در سال اول جنگ، پنج عملیات آفندی با دامنه نسبتاً محدود توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به منظور عقب راندن، انهدام نیرو و فرسایش دشمن، آزاد­سازی مناطق اشغالی و جلوگیری ازحالت رکود در جبهه ها و خارج شدن از لاک دفاعی اجرا شد که یکی از این عملیات­ ها آزاد­سازی سوسنگرد است.

در این منطقه دشمن موفق شده بود تا اواخر آبان ­ماه شهر سوسنگرد را از چهار سمت شمال، جنوب، شرق و غرب مورد تهدید قرار داده و آن را محاصره کند و حتی در روزهای بیست­ وچهارم و بیست ­و­پنجم آبان ماه وارد شهر شوند.

دراین شرایط، قرارگاه نیروی زمینی در جنوب طرح عملیاتی سریعی تهیه و با به کارگیری یگان ­های تیپ 2 لشکر92 زرهی، گروه رزمی148 پیاده از لشکر77 و نیروهای جنگ های نامنظم شهید چمران، اقدام به تک علیه دشمن کردند و حلقه محاصره سوسنگرد را شکسته و عناصر متجاوز را از داخل شهر بیرون کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنچه در عملیات شکست حصر سوسنگرد گذشت

آنچه در عملیات شکست حصر سوسنگرد گذشت