مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 آبان 1398 ساعت 10:482019-11-15پزشكي

«اضافه وزن» علت اصلی دیابت است


مصرف شیرینی جات ما را به دیابت مبتلا نمی کند، بلکه این اضافه وزن است که نقش اصلی را دارد؛ به طوری که هر یک کیلوگرم اضافه وزن، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، کامران نیکوسخن، مدیرعامل انجمن دیابت ایران در روز جهانی دیابت گفت: 14 نوامبر ( بیست و سوم آبان ماه) به مناسبت روز تولد کاشف انسولین روز جهانی دیابت نامگذاری شده  است که در کشور ما بر اساس تصمیماتی که وزارت بهداشت گرفته،  هفته ملی دیابت نامگذاری شده است.

وی ادامه داد:حدود 5 میلیون نفر در ایران به دیابت مبتلا هستند که البته طبق تحقیقات جهانی نیمی از مبتلایان به دیابت از بیماری خود اطلاعی ندارند و به یقین آمار مبتلایان بسیار بیشتر از این است.

مدیرعامل انجمن دیابت ایران افزود: بسیاری از افراد در جامعه، دیابت را تنها به عنوان یک بیماری ساده اختلال در قند خون می شناسند که فرد می تواند پس از ابتلا به آن تا آخر عمر از طریق مصرف قرص های کاهنده قند خون و در نوع شدیدترش تزریق انسولین به زندگی عادی اش ادامه دهد.

اما واقعیت این است که وجود اختلال در قندخون تنها یک بیماری ساده نیست بلکه در صورت عدم شناسایی و مراقبت می تواند منشا بسیاری از بیماریهای غیرواگیر شده و بسیاری از اعضای مهم و اساسی بدن از جمله قلب ، کلیه و چشم ها را از بین ببرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«اضافه وزن» علت اصلی دیابت است

«اضافه وزن» علت اصلی دیابت است