مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 آبان 1398 ساعت 09:022019-11-15اقتصادي

به روز نبودن سلیقه شناسی از تهدیدهای جدی فرش دستبافت است


مدیر کانون زنان بازرگان استان مرکزی گفت: مواردی از قبیل نبود امنیت شغلی، پوشش ناکافی بیمه تامین اجتماعی، عدم ساماندهی طراحی، به روز نبودن سلیقه شناسی، - تولید و.

از جمله مسائل بخش فرش دستباف است.

مهردوست در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به فعالیت کانون زنان بازرگان استان مرکزی و برگزاری همایش فرش در اراک اظهار کرد: حمایت از هنر صنعت فاخر و بومی فرش دستباف همواره مورد توجه کانون بوده و جدای از کارکردهای فرهنگی و اجتماعی، در چند سده اخیر از منظر اقتصادی و تجاری نیز مورد توجه واقع شده و جاذبه های ارزآوری هم در اقتصاد کشور داشته است.

 وی با اشاره به برگزاری همایش فرش دستباف استان مرکزی، ادامه داد: امیدواریم این اقدامات و حمایت از این هنرصنعت تغییری در بهبود شرایط بازار داخلی و خارجی ایجاد کند.

مهردوست افزود: در چنین همایش هایی می شود با همگرایی دیدگاه اهالی این صنعت و متخصصان و طرح مسائل و مشکلات شان راهکارهای مناسبی برای برون رفت، حفظ شهرت جهانی و جایگاه فرش دستباف تعریف کرد.

وی تاکید کرد: فرش در استان ما دارای تاریخ طولانی ست که در گذشته نقش مهمی را در اقتصاد محلی و ملی کشور داشته، این همایش و همایش های مشابه باید رویکرد های آموزشی و پژوهشی داشته باشد که باعث رشد و توسعه فرش دستباف بویژه  بصورت آکادمیک شود که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به روز نبودن سلیقه شناسی از تهدیدهای جدی فرش دستبافت است

به روز نبودن سلیقه شناسی از تهدیدهای جدی فرش دستبافت است