مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 آبان 1398 ساعت 07:432019-11-15فرهنگي

تهیه کننده «گلادیاتور» و «فهرست شیندلر» درگذشت


«برانکو لوستیگ» تهیه کننده باسابقه فیلم هایی معروف «فهرست شیندلر» و «گلادیتور» و از بازماندگان جنگ جهانی دوم در سن 87 سالگی درگذشت.

- برانکو لوستیگ تهیه کننده باسابقه فیلم هایی معروف فهرست شیندلر و گلادیتور و از بازماندگان جنگ جهانی دوم در سن 87 سالگی درگذشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، جشنواره فیلم تولرانس که برانکو لوستیگ برای بیش از یک دهه ریاست آن را بر عهده داشته است، اعلام کرد که این تهیه کننده برنده اسکار متولد کشور کرواسی، پس از 50 سال فعالیت در عرصه سینما در خانه اش در شهر زاگرب درگذشته است.

لوستیگ کار خود را به عنوان یک تهیه کننده آثار کوچک در یوگسلاوی سابق آغاز کرد و فعالیتش در فیلم ویولن زن روی بام در سال 1971 با حضور او در آثار بین المللی بیشتری همراه شد که از آن جمله می توان حضور به عنوان دستیار کارگردان در فیلم برنده اسکار طبل حلبی ساخته فولکر اشلوندورف (1979) و ناظر تهیه کنندگی در فیلم انتخاب سوفی به کارگردانی آلن جی پاکولا (1982) دیگر فیلم برنده اسکار اشاره کرد.

وی در اواخر دهه 1980 میلادی به لس آنجلس نقل مکان کرد و خیلی زود با استیون اسپیلبرگ ملاقات کرد و در کنار هم فیلم مهم فهرست شیندلر را تهیه کنندگی کردند، فیلمی که اولین جایزه اسکار بهترین فیلم را برای لوستیگ به ارمغان آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهیه کننده «گلادیاتور» و «فهرست شیندلر» درگذشت

تهیه کننده «گلادیاتور» و «فهرست شیندلر» درگذشت