مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آبان 1398 ساعت 09:392019-11-14پزشكي

دیابت در کمین همه


رییس هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران دیابتی استان زنجان گفت: دیابت شایع ترین بیماری غددی در دنیا بوده و 9 درصد کل مرگ و میرها در جهان وابسته به دیابت است.

- ایسنا/زنجان رییس هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران دیابتی استان زنجان گفت: دیابت شایع ترین بیماری غددی در دنیا بوده و 9 درصد کل مرگ و میرها در جهان وابسته به دیابت است.

حسین چیتی پیش از ظهر امروز در همایش پیشگیری، کنترل و درمان دیابت در رابطه با بروز این بیماری، اظهار کرد: دیابت شایع ترین بیماری غددی در دنیا بوده و 9 درصد کل مرگ و میرها در جهان، وابسته به دیابت است.

این بیماری دامن بسیاری از افراد را در دنیا می گیرد و در هر دقیقه 12 نفر به دیابت مبتلا می شوند و 6 مرگ وابسته به دیابت رخ می دهد که مهم ترین علل نارسایی مزمن کلیه، قطع پا و نابینایی در بالغان است.

بنابر پیش بینی های انجام شده از هر 7 نفری که در ایران زندگی می کند، 1 نفر به دیابت مبتلا خواهد شد.

وی در رابطه با علل ایجاد بیماری دیابت، افزود: در بدن هورمونی به نام انسولین وجود دارد که اگر بدن به میزان کم این هورمون تولید کند یا با فقدان تولید آن مواجه شود یا در کارکرد آن مشکلی به وجود آید، فرد به دیابت مبتلا می شود؛ زیرا این هورمون مترشحه از لوزالمعده مانند کلیدی عمل می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیابت در کمین همه

دیابت در کمین همه