مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آبان 1398 ساعت 05:252019-11-14اقتصادي

گره هایی که نان می شود بر سرسفره ها


فرشباف اراکی با همت و تلاش توانسته 200 شغل ایجاد کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ فرش بافی یکی از صنایع دستی در استان مرکزیست که به همت کارآفرین استان مرکزی اکنون رونق خوبی یافته و این هنردیرینه علاوه بر ارزآوری موجب اشتغال روستایی وجلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر شده است.

در میان کارآفرینان استان مرکزی رضا جیریایی یکی از کارآفرینان است که در بخش فرش دستباف فعال شده که تا پیش از این خود بافنده بوده است.

رضا جیریایی که از 40 سال پیش در گوشه دنج خانه اش فرش بافی را با همسر آغاز کرده گفت: اکنون صاحب 85 کارگاه جمعی و خانگی است.

جیریایی که گره های فرش را بر تار و پود فرش بافته و اکنون به کارآفرین تبدیل شده افزود: بیش از 200 شغل مستقیم در 10روستا و 3 شهر استان مرکزی ایجاد کرده است.

حالا سالانه در کارگاه های این کارآفرین بیش از 250 فرش دستباف تولید و راهی بازار ها می شود که زمینه حفظ ارز و ارزآوری 10 میلیون دلاری در کشور شده است.

دقت و تبحر فرش بافان روستای جیریا در60 کیلومتری اراک سبب شده در 100سال گذشته، محصول هنری آن ها که با نام تجاری ساروق در بازار شناخته می شود، از انواع پرطرفدار فرش باشد.

تراکم بالای فرش جیریا یکی از ویژگی های مهم آن است و بیشتر این فرش ها در 160 رج و گاه تا 200 رج هم بافته می شود که علاوه بر استحکام، به دلیل ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گره هایی که نان می شود بر سرسفره ها

گره هایی که نان می شود بر سرسفره ها