مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آبان 1398 ساعت 05:182019-11-14سياسي

تضادی میان شرع و عقل نیست/علامه یک مرد الهی بود


گرامیداشت یاد علامه از این جهت است که باید همیشه الگوها و اسوه های حسنه را به جامعه معرفی کنیم فلذا اگر 200 سال دیگر هم بگذرد ما یاد علامه(ره) را گرامی می داریم.

- ایسنا/قم  مدیر دارالقرآن علامه عنوان کرد: گرامیداشت یاد علامه از این جهت است که باید همیشه الگوها و اسوه های حسنه را به جامعه معرفی کنیم فلذا اگر 200 سال دیگر هم بگذرد ما یاد علامه(ره) را گرامی می داریم.

مرتضی نجفی قدسی، شامگاه چهارشنبه 22 آبان در نخستین شب از شب های سه گانه ای که به مناسبت درگذشت و بزرگداشت علامه طباطبایی(ره) در دارالقرآن علامه برگزار شد، در جمع اساتید حکمت و فلسفه گفت: اینکه گفته اند کُلُّ ما حَکَمَ بِهِ الْعَقْلُ حَکَمَ بِهِ الْشَّرْعُ، وَ کُلُّ ما حَکَمَ بِهِ الْشَّرْعُ حَکَمَ بِهِ الْعَقْلُ یعنی هر چیزی را که عقل به آن حکم می کند شرع نیز به آن حکم می کند.

وی افزود: جایگاه علوم عقلی جدا از علوم شرعی نیست لذا در کتاب شریف اصول کافی اولین باب خود را به عقل اختصاص داده است فلذا عقل و شرع بر هم منطبق هستند و در برابر هم نیستند؛ عقل در برابر جهل مطرح می شود و تضادی میان شرع و عقل نیست.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) اضافه کرد: پیامبر از دیدگاه قرآن اسوه حسنه معرفی شده است و به همین نسبت، بزرگانی مانند آیت الله علامه طباطبایی الگوی علمی و عملی تمام عیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تضادی میان شرع و عقل نیست/علامه یک مرد الهی بود

تضادی میان شرع و عقل نیست/علامه یک مرد الهی بود