مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آبان 1398 ساعت 00:242019-11-13بين الملل

نشریه آمریکایی: حذف مورالس، کودتایی علیه بومیان بولیوی بود


با شکست هایی که امپراطوری آمریکا در آمریکای لاتین و بالاخص در ونزوئلا متحمل شده بود، نیاز به یک پیروزی سریع داشت و به نظر می رسید که کودتا علیه مورالس ساده ترین پیروزی بود که این امپراطوری می توانست به آن دست یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نشریه آمریکایی آمریکن هرالد تریبون در یادداشتی به قلم پل آنتوپولوس نوشت: امسال سال سختی برای مرتجعین و نئولیبرال ها در آمریکای لاتین بود.

آنها نتوانستند با خشونت نیکلاس مادورو ، رییس جمهور ونزوئلا را با عروسک خیمه شب بازی آمریکا، خوان گوایدو جایگزین کنند، همچنین با خیزش مردم این کشور، نتوانستند خواسته های صندوق بین المللی پول را علیه اکوادور اجرایی کنند، محبوبیت سباستین پینرا ، رییس جمهورمیلیاردر شیلی را که تلاش هایش برای افزایش بهای سفر با مترو به جریانی ضدنئولیبرالی تبدیل شد، حفظ کنند.

در آرژانتین، آلبرتو فرناندز در رقابت با رییس جمهور مائوریسیو ماکری نئولیبرال به پیروزی رسید و لولا داسیلوا ، رییس جمهور سابق برزیل از زندان آزاد شد.

به باور نویسنده، کشورهای آمریکای لاتین دوباره در حال رجعت به سوی حکومت سوسیالیست ها هستند و موجی که در دهه 2000 میلادی در این کشورها آغاز شده بود دوباره در حال رشد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشریه آمریکایی: حذف مورالس، کودتایی علیه بومیان بولیوی بود

نشریه آمریکایی: حذف مورالس، کودتایی علیه بومیان بولیوی بود