مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آبان 1398 ساعت 16:072019-11-13پزشكي

شناسایی 750 بیمار مبتلا به دیابت در کیش


کارشناس مسئوول مبارزه با بیماری های مرکز توسعه سلامت کیش از شناسایی 750 بیمار مبتلا به دیابت در کیش خبر داد.

- ، مرادی گفت: بر اساس آمار ها پیش بینی می شود 10 درصد جمعیت بالای 30 سال کشور به دیابت مبتلا باشند، که از این تعداد 25 درصد ، از بیماری خود اطلاع ندارند.

مرادی افزود: بر اساس جمعیت 43 هزار نفری جزیره کیش پیش بینی می شود 2 هزار نفر در این جزیره به بیماری دیابت مبتلا باشند که تا کنون شناسایی نشده اند.

وی دیابت نوع 1 ،نوع 2 و دیابت بارداری را از شایع ترین انواع دیابت برشمرد و افزود: دیابت نوع 2 و دیابت بارداری از انواع دیابت های خاموش بشمار می روند که تلاش می کنیم با شناسایی به موقع افراد مبتلا به این نوع دیابت ، از میزان آسیب ها به این افراد کاسته شود.

عرب پزشک مرکز توسعه سلامت کیش در همایش آموزشی پیشگیری از دیابت با اشاره به اینکه به افزایش قند خون در بدن بیماری دیابت گفته می شود افزود: بیماری دیابت از بیماری های غیر واگیر بشمار می رود که بر اساس آمار پیش بینی می شود تا سال 1404 از هر 7 ایرانی یک نفر به دیابت مبتلا شود.

وی : ژنتیک،تغذیه نا سالم ،کم تحرکی و استرس را از عوامل زمینه ساز ابتلا به بیماری دیابت در افراد برشمرد و افزود: با کنترل وزن ،بر نامه غذایی مناسب ،ورزش و فعالیت های بدنی و پایش منظم قند خون می توان از ابتلا به دیابت پیشگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 750 بیمار مبتلا به دیابت در کیش

شناسایی 750 بیمار مبتلا به دیابت در کیش