مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آبان 1398 ساعت 09:342019-11-13اقتصادي

350 میلیون دلار برای مقابله با گرد وخاک تالاب های کشور هزینه شده است


مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: کشاورزی برون مرزی در آذربایجان غربی تقویت شود.

- ایسنا/آذربایجان غربی مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: کشاورزی برون مرزی در آذربایجان غربی تقویت شود.

مسعود تجریشی در اولین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی آبیاری و زهکشی ایران که در سالن جلسات دانشگاه ارومیه برگزار شد، افزود: آذربایجان غربی به دلیل هم مرزی با چند کشورباید به کشاورزی برون مرزی در این استان توجه و بازار کشاورزی استان به بازار برون مرزی تبدیل شود.

تجریشی با اشاره به وضعیت خوب دریاچه ارومیه در سال جاری تصریح کرد: 65درصد از منابع مالی که برای کارهای سازمانی دریاچه ارومیه هزینه شده تا کمتراز یک سال آینده به بارخواهد نشست.

وی باتاکید بر اینکه مشکل برخی پروژه های کشاورزی کشور بخشی عمل کردن دستگاه ها است، یادآورشد: 12 درصد آب حوضه دریاچه ارومیه را گندم مصرف می کند که بهره وری چندانی هم ندارد اگر برنامه ریزی و بخشی کاری کنار گذاشته شود می توان از کشت های جایگزین استفاده کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تجریشی با تاکید بر اینکه اقدامات خوبی در خصوص مدیریت آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه انجام شده است، اظهار کرد: در طی سال های 95تاکنون همکاری های با فائو باهدف کمک به معیشت کشاورزان و مدیری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

350 میلیون دلار برای مقابله با گرد وخاک تالاب های کشور هزینه شده است

350 میلیون دلار برای مقابله با گرد وخاک تالاب های کشور هزینه شده است