مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آبان 1398 ساعت 08:532019-11-13سياسي

فرونشست باید بحرانی عاجل و فوری قلمداد شود


عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه فرونشست باید در دسته بحران های عاجل و فوری شهر تهران قرار بگیرد گفت: در معرض خطر قرارگرفتن پل ها و راهها، - ریل راه آهن و غیره به دلیل فرونشست زمین مسأله ای جدی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه شهری خبرگزاری فارس، زهرا نژاد بهرام عضو هیأت رییسه شورای شهر تهران، در نشست کاهش خطرپذیری پدیده فرونشست ناشی از تغییرات آب زیرزمینی در شهر تهران، گفت: به اندازه ای که زلزله و سیلاب در بحثهای تخصصی مطرح و مورد مطالعه قرار می گیرند، به فرونشست زمین توجه نمی شود.

زهرا نژادبهرام که بارها بر وجود سه خطرِ بحرانیِ زلزله سیلاب و فرونشست زمین در تهران تاکید داشته، گفت: جغرافیای شهر تهران بگونه ای است که زلزله و سیلاب ها به تجارب تاریخی تبدیل شدند اما در دو سه دهه گذشته شاهد فرونشست زمین بودیم و با تجمع بیش از 12 میلیون نفر در  محدوده 700 کیلومتر مربعی شهر تهران، مصرف آبهای زیرزمینی و خشکسالی، عمق مساله بیشتر می شود.

به گفته عضو شورای شهر تهران، مطالعات مختلفی در جهان صورت گرفته و شهر تهران را جزو اولین ها با 15 تا 25 سانتی متر فرونشست قرار داده است و در معرض خطر قرارگرفتن پلها و راهها، ریل راه آهن و.

به دلیل فرونشست زمین را  مساله ای جدی دانست که به حساسیت بالا نیاز دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرونشست باید بحرانی عاجل و فوری قلمداد شود

فرونشست باید بحرانی عاجل و فوری قلمداد شود