مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آبان 1398 ساعت 08:432019-11-13پزشكي

از هر سه دیابتی یک نفر از بیماری خود اطلاع دارد


معاون فنی مرکز بهداشت و درمان خراسان جنوبی گفت: متاسفانه در بیماران دیابتی از هر سه نفر دو نفر از بیماری خود اطلاع ندارند.

- ایسنا/خراسان جنوبی معاون فنی مرکز بهداشت و درمان خراسان جنوبی گفت: متاسفانه در بیماران دیابتی از هر سه نفر دو نفر از بیماری خود اطلاع ندارند.

حسن امیرآبادی زاده، امروز 22 آبان در پنجاهمین همایش دیابت در جمع بیماران دیابتی، گفت: بیماری دیابت جزء بیماری های غدد و غیر واگیر دار است.

معاون فنی مرکز بهداشت و درمان خراسان جنوبی با بیان اینکه بالای 80 درصد مرگ و میرها در جامعه بیماریهای غیر واگیر هستند، بیان کرد: بیماران دیابتی سفیران سلامت برای افراد هستند و باید خود مراقبتی را در دستور برنامه خود داشته باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امیرآبادی زاده با اشاره به اینکه متاسفانه در بیماران دیابتی از هر سه نفر دو نفر از بیماری خود اطلاع ندارند، افزود: آموزش و پیشگیری در بیماری بسیار مهم است و ما تاکید برسالم پیرشدن در جامعه داریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 14 هزار و 800 نفر بیمار دیابتی در سطح استان داریم از این تعداد 68درصد بانوان و مابقی آقا هستند، اظهار کرد:11 درصد افراد بالای 25سال در جامعه دچار بیماری دیابت هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از هر سه دیابتی یک نفر از بیماری خود اطلاع دارد

از هر سه دیابتی یک نفر از بیماری خود اطلاع دارد