مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آبان 1398 ساعت 08:302019-11-13بين الملل

روسیه در مورد بحران بولیوی هشدار داد


معاون وزیر امور خارجه روسیه از بازیگران خارجی خواست از بحران بولیوی سوءِ استفاده نکنند - به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ پس از استعفای اوو مورالس، رییس جمهور پیشین بولیوی و خروج وی از این کشور، شرایط در بولیوی همچنان پرتنش است.

سرگیی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، امروز (چهارشنبه) گفت: انسان نباید تسلیم احساسات شود.

این به ویژه برای نیرو های خارجی صدق می کند که شاید وسوسه شوند و بخواهند از این شرایط به نفع خود بهره برداری کنند، که شامل بهره برداری های جغرافیایی-سیاسی (ژئوپلیتیک) نیز می شود.

ما (روسیه) تمایل نداریم که ناآرامی ها پس از بروز تغییرات شگرف در بولیوی که ظرف فقط چند روز و چند ساعت رخ داد و سیمای سیاسی این کشور را کاملاً دگرگون ساخت، ادامه یابد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که شرایط در بولیوی سرانجام به حالت عادی بازگردد و روند توانبخشی به این کشور برای پیشرفت در چارچوب قانون اساسی ادامه پیدا کند.

اسپوتنیک افزود: پس از کناره گیری اوو موراس از قدرت در بولیوی، مارسلو ابارارد، وزیر امور خارجه مکزیک، تأیید کرد که کشورش به مورالس پناهندگی سیاسی اعطا کرده است و به همین دلیل، مورالس پس از استعفا از مقام ریاست جمهوری بولیوی، به مکزیک رفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه در مورد بحران بولیوی هشدار داد

روسیه در مورد بحران بولیوی هشدار داد