مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آبان 1398 ساعت 08:182019-11-13پزشكي

اجرای طرح پژوهش شیوع ناباروری در 4 شهرستان استان مرکزی


کارشناس سلامت باروری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک از اجرای طرح پژوهش شیوع ناباروری و تعیین عوامل موثر بر آن در 4 شهرستان استان مرکزی خبر داد.

- ایسنا/مرکزی کارشناس سلامت باروری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک از اجرای طرح پژوهش شیوع ناباروری و تعیین عوامل موثر بر آن در 4 شهرستان استان مرکزی خبر داد.

اکرم احمدلو در گفت وگو با ایسنا، بیان کرد: این طرح توسط موسسه ملی تحقیقات سلامت طراحی و تصویب شده و از طریق پرسشگری و نمونه گیری تصادفی اجرایی می شود.

وی بازه زمانی اجرای این طرح را از 18 آبانماه تا پایان آذرماه 98 دانست که در شهرستان های اراک، تفرش، کمیجان و زرندیه اجرایی می شود و گفت: باروری یکی از اتفاقات مهم زندگی مشترک زوجین است و داشتن فرزند به استحکام خانواده کمک می کند.

احمدلو با تاکید بر اینکه برخورداری از تعداد فرزند کافی حق مسلم افراد جامعه است، بیان کرد: ناباروری به این معناست که زوجین به مدت یک سال خواهان فرزند باشند و از هیچ روش پیشگیرانه ای استفاده نکنند، اما بچه دار نشوند .

وی با بیان اینکه پیگیری، تشخیص و درمان ناباروری هرساله هزینه های سنگینی را به جامعه و زوجین تحمیل می کند، تصریح کرد: در صورتی که سن خانم از 35 سال بیشتر باشد، عدم بارداری او در مدت 6 ماه، ناباروری قلمداد می شود که در دو بخش اولی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح پژوهش شیوع ناباروری در 4 شهرستان استان مرکزی

اجرای طرح پژوهش شیوع ناباروری در 4 شهرستان استان مرکزی