مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آبان 1398 ساعت 08:012019-11-13بين الملل

55 درصد یمنی ها از آب سالم محروم شدند


55 درصد یمنی ها در نتیجه حمله ائتلاف متجاوز به سرکردگی سعودی ها، از آب آشامیدنی سالم محروم شده اند - به نقل از پایگاه خبری مرآه الجزیره؛ در نتیجه تهاجم نظامی عربستان به یمن، بخش های مختلف زندگی در این کشور با شرایط دشوار و حادی روبه رو و به مرحله کمبود شدید مواد غذایی و نبود آب آشامیدنی سالم رسیده است و بر اساس آمار سازمان بین المللی مهاجرت در حال حاضر 55 درصد یمنی ها به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند.

این سازمان افزود: نزدیک به 55 درصد از ساکنان یمن از دسترسی به آب سالم و خدمات اولیه بهداشتی محروم هستند.

سازمان بین المللی مهاجرت تأکید کرد در صورت تکمیل روند بازسازی هفت تصفیه خانه آب، سه بیمارستان و چهار مرکز بهداشتی در استان شبوه در جنوب شرق یمن، پیش بینی می شود حدود 20 هزار بیمار در این استان، ماهیانه از آب آشامیدنی سالم بهره مند شوند.

بر اثر حملات هوایی مستمر جنگنده های سعودی و ویرانی های روزانه در یمن، بخش بهداشتی این کشور شرایط بسیار نامساعدی دارد و سازمان های دولتی به ویژه بخش بهداشتی یمن با کمبود های شدیدی مواجه هستند و این امر باعث شیوع بی سابقه بیمار های واگیردار در این کشور شده است.

تهاجم نظامی به یمن تحت فرماندهی عربستان، محاصره این کشور و جلوگیری از ورود کمک ها به یمن همچنین به وخامت اوضاع انسانی در این کشور منجر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

55 درصد یمنی ها از آب سالم محروم شدند

55 درصد یمنی ها از آب سالم محروم شدند