مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آبان 1398 ساعت 06:072019-11-13بين الملل

رییس ستاد مشترک ارتش و وزیر دفاع آمریکا به کره جنوبی می روند


مقامهای ارشد دفاعی آمریکا با دستور کار رسیدگی به تنشها میان سئول و توکیو و طرح یک درخواست پنج میلیارد دلاری دولت آمریکا برای تامین هزینه استقرار نظامیانش در کره جنوبی، - امروز و فردا به این کشور سفر می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تاکید دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا بر این که کره جنوبی سهم بیشتری از هزینه های حضور نظامی آمریکا در خاک خود را متقبل شود چالشی را برای ائتلاف امنیتی دو کشور به وجود آورده است.

ترامپ ایده خارج ساختن نظامیان آمریکایی از شبه جزیره کره را نیز مطرح کرده است.

یک قانونگذار کره جنوبی چند روز پیش گفت، مقامهای آمریکایی خواستار پرداخت هزینه سالانه پنج میلیارد دلار از سوی کره جنوبی برای حضور نظامی آمریکا در این کشور شده اند و این مبلغ بیش از پنج برابر بیشتر از مبلغ مورد توافق سئول برای پرداخت در سال جاری میلادی از بابت استقرار 28500 نظامی آمریکایی است.

مقامهای آمریکایی هنوز به صورت علنی این مبلغ را تایید نکرده اند اما ترامپ پیشتر گفته است که حضور نظامی آمریکا در داخل و اطراف کره جنوبی پنج میلیارد دلار ارزش دارد .

ژنرال مارک میلی، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرده، مردم آمریکا خواهان توضیح این مساله هستند که چرا کشورهای بسیار پولدار و ثروتمند کره جنوبی و ژاپن نمی توانند از خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس ستاد مشترک ارتش و وزیر دفاع آمریکا به کره جنوبی می روند

رییس ستاد مشترک ارتش و وزیر دفاع آمریکا به کره جنوبی می روند