مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آبان 1398 ساعت 06:002019-11-13اقتصادي

حذف قبض کاغذی برق بهانه ای برای گرانی؟


اگرچه مطابق برنامه ریزی وزارت نیرو از مهر ماه امسال مردم باید با قبوض کاغذی برق برای همیشه خداحافظی می کردند و از این پس اطلاعات قبض هر مشترک از طریق پیامک برای او ارسال می شود، - اما شهروندان با گذشت حدود یک ماه از این موعد از حذف قبوض کاغذی برق، گلایه و سوالات بسیاری دارند.

اواخر پاییز سال گذشته بود که جهرمی وزیر جوان دولت دوازدهم از صرفه جویی 1440 میلیارد تومانی در صورت حذف قبوض کاغذی آب، برق، گاز و تلفن خبر داد و گفت که با این صرفه جویی می توان کارهای بزرگی به نفع مردم انجام داد و ذهن مردم را باید نسبت به هدر رفت این منابع حساس کرد.

به گفته وزیر ارتباطات، ظرفیت کامل دولت الکترونیک در کشور مهیا است و می توان تمام این قبوض را به صورت الکترونیکی صادر کند.

آمارهای رسمی پیش از این از صدور توقف صدور قبوض کاغذی برای 36 میلیون مشترک برق در کشور از مهرماه امسال خبر داده بودند.

گفته می شود که حدود دو میلیون و 600 هزار مشترک برق اصفهانی وجود دارد که با احتساب شش دوره قبض در سال، حدود 16 میلیون قبض کاغذی در استان اصفهان صادر می شد که با حذف قبوض کاغذی در نگاه نخست می توان علاوه بر صرفه جویی، با حفظ محیط زیست از قطع درختان بسیار جلوگیری کرد، به همین منظور از خرداد امسال از سوی شرکت های توزیع برق، اطلاعیه های مربوط به حذف قبض های کاغذی و درخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف قبض کاغذی برق بهانه ای برای گرانی؟

حذف قبض کاغذی برق بهانه ای برای گرانی؟