مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آبان 1398 ساعت 05:112019-11-13سياسي

همایش ملی رصدخانه های ایران در دانشگاه خوارزمی برگزار می شود


دبیر علمی همایش ملی رصدخانه های ایران گفت: این همایش به میزبانی دانشگاه خوارزمی با هدف آشنا شدن جامعه نجوم با فعالیت های رصدی جاری در کشور برای نخستین بار برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، فرزان مومنی عضو هیأت علمی دانشکده فیزیک و دبیر علمی همایش ملی رصدخانه های ایران در خصوص اهمیت رصدخانه ها در ایران گفت: می دانیم رصدخانه ها در ایران باستان وجود داشته اند، اگر چه اطلاعات ما از جزییات کار آنها کامل نیست، اما به ویژه در دوره ی اسلامی نقش پررنگ رصدخانه ها در ایران بسیار آشکار است و تقویم جلالی که پس از گذشت هزار سال از روزگار تدوین آن همچنان کار می کند گویای دقت رصدها در آن ایام است.

 وی همچنین در خصوص هدف برگزاری این همایش اظهار داشت: همایش ملی رصدخانه های ایران که به میزبانی دانشگاه خوارزمی در تهران برگزار می شود، با هدف آشنا شدن جامعه ی نجوم، از منجمان حرفه ای گرفته تا علاقمندان عمومی نجوم، با فعالیت های رصدی جاری در کشور برای نخستین بار برگزار می شود.

مومنی گفت: امید آن است که حضور منجمان رصدگر در این همایش برای گفت وگو در موضوع رصد و ارائه فراورد تلاش هایشان در قالب مقالات و سخنرانی ها زمینه ساز فعالیت های رصدی هرچه بنیادی تر، عمیق تر و گسترده تر باشد و چه بسا از این طریق بستری نیز برای همکا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همایش ملی رصدخانه های ایران در دانشگاه خوارزمی برگزار می شود

همایش ملی رصدخانه های ایران در دانشگاه خوارزمی برگزار می شود