مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آبان 1398 ساعت 23:212019-11-12اقتصادي

عدم شناخت کافی؛ آفت زندگی مشترک


زوجیت اعتبار قانونی نیست بلکه یک توانمندی و مهارت است که طرفین باید در خود افزایش دهند.

- ایسنا/قم یک کارشناس خانواده و ازدواج گفت: زوجیت اعتبار قانونی نیست بلکه یک توانمندی و مهارت است که طرفین باید در خود افزایش دهند.

دکتر حمید حبشی در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: مهمترین مولفه زندگی موفق شرط شناخت و ارائه شناخت کامل طرفین از یکدیگر است بطوری که معضل و آفت بقا و دوام زندگی مشترک عدم شناخت کافی و لازم خواهد بود.

وی افزود: عدم تناسب، در زندگی مشترک تعارض و مسائل و مشکلات عدیده ای را به همراه دارد؛ هرچقدر در ابتدای زندگی به شناخت برسیم و برسانیم از امنیت بیشتری برخوردار می شویم.

حبشی عنصر علاقه و محبت بین زوجین را برای انس گیری کافی ندانست و بیان کرد: عشق و عاطفه شرط کافی برای استحکام زندگی نیست و چه بسا عقیده برخی از زوجین مبنی بر اینکه با وجود علاقه و محبت طرفین می توان تعارض واختلافات را حل کرد، بسیار مشکل ساز است و بحران و عارضه های جدی را به همراه خواهد داشت.

این روانشناس برتر کشورتاکید کرد: یکی از موانع موثر در شناخت لازم و کافی در روابط دوطرف این است که ما علاقه به کسب شناخت از مخاطب خود داریم ولی از ارائه شناخت عاجزیم در صورتی که برای یک تصمیم گیری مناسب باید تمام اطلاعات و ابعاد شناختی خود را دراختیار مخاطب قرار دهیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم شناخت کافی؛ آفت زندگی مشترک

عدم شناخت کافی؛ آفت زندگی مشترک