مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آبان 1398 ساعت 11:462019-11-12سياسي

تدوین استاندارد سازی 5400 رشته فنی و حرفه ای


رییس سازمان فنی و حرفه ای از تدوین استاندارد سازی 5400 رشته فنی و حرفه ای در کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، علی اوسط هاشمی در بیستمین همایش ملی جوش و بازرسی و نهمین همایش مـلی آزمایش ای غیرمخرب در دانشگاه شهرکرد، گفت: فرایند تدوین استانداردسازی پنج هزار و 400 رشته فنی و حرفه ای در کشور انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه فرایند گزینش دانش آموزان برای ورود به 30 هزار رشته دانشگاهی که تعداد آن ها به یک میلیون نفر می رسد، دستاوردی نداشته است، افزود: بازار اشتغال امروز کشور ظرفیت پذیرش بیش از 25 درصد فارغ التحصیلان را ندارد.

هاشمی با تأکید بر لزوم حرکت جامعه باید به سمت مهارت آموزی، گفت: یکی از راه های ایجاد اشتغال و توسعه اقتصاد، آموزش های فنی و حرفه ای است لذا باید برای این قبیل آموزش ها الگویی بومی احصا و تعریف شود.

بیستمین همایش ملی جوش و بازرسی و نهمین همایش مـلی آزمایش های غیرمخرب و تحت حمایت سیویلیک سه شنبه 21 و چهارشنبه 22 آبان 98 در دانشگاه شهرکرد در حال برگزاری است.

این همایش با هدف تشویق به پژوهش و نوآوری در زمینه های صنعت جوش و بازرسی جوشکاری، توسعه و ترویج فرهنگ مهندسی جوش و بازرسی آن در صنایع کشور، افزایش کیفیت و آسیب شناسی اتصالات جوشی در صنایع مختلف کشور برگزار شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین استاندارد سازی 5400 رشته فنی و حرفه ای

تدوین استاندارد سازی 5400 رشته فنی و حرفه ای