مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آبان 1398 ساعت 11:202019-11-12سياسي

دادگاه های ویژه مفاسد اقتصادی، باعث افزایش امید مردم به قوه قضاییه شده است


دادگاه های ویژه مفاسد اقتصادی موجب افزایش امید مردم به قوه قضاییه و سلامت نظام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه قوه قضاییه، سید حجت اله علم الهدی امروز با حضور در برنامه سلام صبح بخیر با اشاره به تعریف حقوق عامه اظهار کرد: طبق قانون اساسی یکی از وظایف قوه قضاییه احیای حقوق عامه است.

وی با بیان این مطلب که بحث حقوق عامه در قوانین مصوب مجلس، قانون اساسی و مقرارات دولتی آمده است، بر وظایف دولت نسبت به ایجاد و اجرای این حقوق تاکید کرد و گفت: قوه مجریه موظف به فراهم کردن زمینه های تحقق حقوق عامه است و زمانی که این حقوق نقض یا تهدید شوند و یا اجرا نشود، قوه قضاییه برای احیای آنها وارد میدان خواهد شد.

علم الهدی با اشاره به اینکه حقوق عامه یک اصطلاح حقوقی است، به دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه اشاره کرد و گفت: حقوق عامه در قانون اساسی و سایر قوانین، شناخته شده و لازم الاجراست.

وقتی این حقوق توسط بخش خصوصی و دولت در معرض آسیب و تهدید قرار می گیرد، قوه قضاییه برای پاسداری از حقوق مردم وارد می شود.

رییس پژوهشگاه قوه قضاییه با ورود مصداقی به موضوعات حقوق عامه اظهار کرد: حقوق عامه شامل همه حقوق نمی شود بلکه ناظر به منافع و اموال عمومی است و مسائلی مانند بهداشت، سلامت عمومی، آزادی های مشروع، پرونده ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دادگاه های ویژه مفاسد اقتصادی، باعث افزایش امید مردم به قوه قضاییه شده است

دادگاه های ویژه مفاسد اقتصادی، باعث افزایش امید مردم به قوه قضاییه شده است