مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آبان 1398 ساعت 11:082019-11-12دانش

همکاری ایران و برزیل در زمینه پروژه های علوم شناختی


سه طرح پژوهشی در حوزه های علوم شناختی میان ایران – برزیل در حال اجرا است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این دو نهاد حمایتی و تحقیقاتی همچنین برای توسعه و گسترش همکاری های علمی، میز همکاری مشترک ایجاد کردند تا دامنه فعالیت های متقابل تقویت شود.

دکتر عباس حق پرست دبیر میز همکاریهای ایران و برزیل درستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: درراستای اجرای پروژه های مشترک، پژوهشگران گروه مهندسی پزشکی دانشگاه تهران و دانشگاه سائوپائولو برزیل، درحال انجام پژوهش روی روش های پردازش و تحلیل داده های ناشی از سیگنال های حیاتی برای پیش بینی هوش انسان با استفاده از تصاویر مغزی هستند.

وی افزود: محققان این طرح پژوهشی امیدوارند با توسعه روش های نوین تحلیل داده ها، بتوانند ارتباط معناداری بین هوش انسان و اطلاعات موجود در تصاویر MRI بدست آورد و سپس هوش انسان را از این تصاویر پیش بینی کرد.

وی گفت: در حوزه دانش علوم اعصاب شناختی نیز محققانی از دانشگاه شهید بهشتی و کشور برزیل در حال مطالعه روی نقش سلول های مغز در زمینه اعتیاد به الکل مورد سنجش و اندازه گیری قرار می گیرد، بطوری که با تصویر برداری همزمان نوار مغزی و تصاویر عملکردی سلول های مغزی بتوان راهکاری برای ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری ایران و برزیل در زمینه پروژه های علوم شناختی

همکاری ایران و برزیل در زمینه پروژه های علوم شناختی