مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آبان 1398 ساعت 08:312019-11-12اقتصادي

توسعه همکاری های هواشناسی اعضای اکو


مسئولان و روسای سازمان های هواشناسی کشور های عضو اکو بر لزوم همکاری ها برای کاهش مخاطرات بلایای طبیعی و تبادل اطلاعات اقلیمی و هواشناسی تاکید کردند.

- در سومین نشست روسای سازمان های هواشناسی کشور های عضو اکو که صبح امروز در تهران برگزار شد نمایندگان کشور های حاضر بر لزوم تبادل اطلاعات و داده های هواشناسی و آخرین اطلاعات دریافتی مرتبط با مخاطرات طبیعی در منطقه غرب آسیا با هدف کاهش ریسک این حوادث و افزایش قدرت پیش بینی تاکید کردند.

مسئولان و روسای سازمان های هواشناسی کشور های عضو سازمان همکاری های اقتصادی منطقه ای (اکو) بر لزوم همکاری های دو و چند جانبه اعضا برای کاهش مخاطرات بلایای طبیعی و تبادل اطلاعات اقلیمی و هواشناسی تاکید کردند.

رییس سازمان هواشناسی کشورمان در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران گفت: مرکز مدیریت ریسک بلایای طبیعی کشور های عضو اکو از چند سال قبل در شهر مشهد مستقر است و با تجمیع داده های هواشناسی اعضا اقدام به پیش بینی و صدور هشدار های کوتاه و میان مدت می کند.

خانم سحر تاج بخش مسلمان افزود: اهداف بلندمدت این دبیرخانه پایش و پیش بینی مخاطرات جوی و تولید سامانه های هشدار سریع در منطقه اکو است و امیدواریم با همکاری اعضا به پایگاه داده مشترکی دست یابیم تا سامانه های هشدار سیل و سایر مخاطرات ناشی از تغییرات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه همکاری های هواشناسی اعضای اکو

توسعه همکاری های هواشناسی اعضای اکو