مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آبان 1398 ساعت 08:132019-11-12اقتصادي

پیش بینی برداشت بیش از 91 هزار تن چغندر قند از مزارع مغان


رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد از پیش بینی برداشت بیش از 91 هزار تن محصول چغندر قند از مزارع این شهرستان در سال جاری خبرداد.

- ایسنا/اردبیل رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد از پیش بینی برداشت بیش از 91 هزار تن محصول چغندر قند از مزارع این شهرستان در سال جاری خبرداد.

حسن نظیفی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال هزار و 830 هکتار از مزارع این شهرستان به زیر کشت چغندر قند رفته است، خاطرنشان کرد: خرید تضمینی چغندر قند از کشاورزان منطقه توسط کارخانه قند شرکت کشت و صنعت مغان آغاز شده بطوریکه تاکنون حدود 30 هزار تن چغندر قند استحصالی به کارخانه قند مغان وارد شده و عملیات فنی بر روی آن در حال انجام است.

رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد کشت و برداشت مکانیزه و ماشینی چغندر قند در منطقه مغان را یادآور شد و گفت: چغندر قند گیاهی است که با طیف وسیعی از شرایط آب و هوایی و خاک سازگار بوده و ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و بخش مهمی از اشتغال مردم منطقه مربوط به کاشت، برداشت و فرآوری این محصول اختصاص دارد.

نظیفی ادامه داد: پیش بینی می شود با توسعه کشت چغندر قند در منطقه و تامین بخشی از نیاز کشور به شکر و محصولات جانبی، گامی مهم در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت بیش از 91 هزار تن چغندر قند از مزارع مغان

پیش بینی برداشت بیش از 91 هزار تن چغندر قند از مزارع مغان